tirsdag 30. april 2013

Some things

Så jeg dro til Bergen sist mandag(herlighet, det føles som en evighet siden), for å besøke Silje og sjekke ut skolen jeg begynner på til høsten, men først og fremst for å prøve å finne et sted å bo. Det var småkleint og nervepirrende og jeg hadde aldri vært på visning før; jeg ante ikke hva man burde spørre om, og selv om jeg lærte litt mer for hver gang, så følte jeg aldri at jeg hadde gjort et godt nok inntrykk på de tjue minuttene det stort sett tok. Jeg prøvde å holde styr på fem forskjellige kollektiv på fem forskjellige adresser, fem forskjellige navn på fem forskjellige kontaktpersoner; månedsleie, hva som var inkludert, når de var ledige fra og hvorvidt rommene var møblert eller ikke; og innimellom alt skulle jeg orientere meg i denne fremmede byen. Jeg har sneket på bussen, trillet kofferten min over brostein, vært kald og miserabel og spist lunsj alene på Peppes, virkelig fått brynt meg på Bergensværet. Men Bergen var også snill mot meg og ga meg solskinn, og somehow var de tjue minuttene nok til å gi meg to ja allerede etter et par dager. Nå har jeg veid for og imot, takket nei til et og ja til et. Jeg har egentlig ikke innsett det helt ennå, men jeg har altså et rom i Bergen; et knøttlite et, men det er sentralt og billig og det er mitt. Og jeg har fått fine ting til bursdagen min til å innrede det, det kjennes så sinnsykt godt å endelig være i gang.

1 kommentar:

Nattfall sa...

Høres bra ut! Vis oss bilder når den tid kommer!